Klub učiteľov Hejného metódy Ružomberok

Domovská stránka » Nezaradené » STRETNUTIE PRVÉ

STRETNUTIE PRVÉ

…bolo z časti zoznamovacie, nakoľko sa stretli učiteľky z viacerých škôl. Na otázku: Prečo Hejného metóda?,  sme si vypočuli rôzne názory, no všetky s pozitívnym nádychom:

  • pre jej efektívnosť,
  • tvorivosť,
  • hravosť,
  • prepojenie so životom, originálny prístup, podporu experimentovania a odbúranie strachu z neúspechu
  • radosť detí z vyučovania, z objavovania, z úspechu pri učení, vlastnej s
    kúsenosti dieťaťa, pri ktorej sa deti i učiteľ bavia a zároveň sa vzájomne obohacujú,
  • výborné pomôcky
  • Miška má skúsenosti s Montessori a vidí analógiu medzi montesori prístupom v matematike a hejného pedagogikou a to na základe pozorovania detí, ktoré hodili na krúžok Hejného matematiky
  • viaceré si zaspomínali na svoje školské časy a konštatovali, že matematika nepatrila medzi ich obľúbené predmety, práve pre “suché” metódy, ktorými ich učili, až Hejhného metóda, ktorou začali učiť svojich žiakov, im “otvorila oči” a matematika sa stala ich obľúbeným predmetom

Dohodli sme sa na pravidelných stretnutiach prvý štvrtok na začiatku mesiaca v čase od 14:00 (môžeme upraviť, ak nebude vyhovovať po rozbehnutí vyučovania v novom šk.roku) s tým, že program upravíme podľa požiadaviek a potrieb, ktoré sa vyskytnú počas vyučovania medzi dvoma stretnutiami. Striedať budem zatiaľ dve školy, SZŠ Dotyk a ZŠ Černovú:

Kalendár stretnutí:

  • 8. októbra 2015
  • 5. novembra 2015  ZMENA preložené na 12.11.2015 o 14:00 v Dotyku
  • 10. decembra 2015
  • 7. januára 2016
  • 4. februára 2016
  • 10. marec 2016
  • 7. apríl 2016
  • 5. máj 2016
  • 9. jún 2016

Prebehli sme si prostredie krokovania a sčasti schodov, pričom nám vznikla zaujímavá debata o krokovacom páse. Diskutovali sme o tom, či je pri krokovaní potrebné mať krokovací pás (už očíslovaný…tak ako ho ponúka Fraus) pred tabuľou zásadne zľava doprava, prípadne zozadu dopredu (najväčšie číslo je pri tabuli)…alebo to nie je podstatné.

Z diskusie: 

  • je to potrebné, aby dieťa nebolo zmätené pri fixovaní číselného radu
  • nie je to potrebné, je jedno či sa dieťa pozerá na číselný rad zľava alebo sprava
  • záver: nedohodli sme sa a tak pani učiteľky dostali domácu úlohu: do najbližšieho stretnutia porozmýšľať a nájsť presvedčivé argumenty pre jeden, druhý, prípadne tretí, či ďalší názor 🙂

Pridávam zaujímavé linky: 

Dve hodinky ubehli ako voda. Ďakujeme SZŠ DOTYK za poskytnutie priestoru aj za bohaté občerstvenie.

PS:

  • Mrzí ma, že foťák ostal na stole nepoužitý 😦 , stalo sa mi to tuším prvýkrát, že som v zápale zabudla urobiť foto 😦 😦 :(.
  • Stále sa môžete k nám prihlasovať, podmienky a prihlasovací formulár nájdete TU

Mária Grafová vedúca KUHM v Ružomberku

 

 

 

.

 

 

 

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: