Klub učiteľov Hejného metódy Ružomberok

Domovská stránka » Nezaradené » KEĎ CHYBA INŠPIRUJE A ZVIERATÁ SA HRAJÚ_ pozor ZMENA

KEĎ CHYBA INŠPIRUJE A ZVIERATÁ SA HRAJÚ_ pozor ZMENA

Na druhé stretnutie KUHM sme sa presunuli do ZŠ Černová.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Druhé stretnutie v Černovej.

Podľa plánu sme sa na začiatku porozprávali o tom, čo sa nám podarilo, alebo niekde niečo zaškrípalo :), priestor dostali aj tí, ktorí sa nemohli zúčastniť a boli ochotní podeliť sa, ako napríklad Stanka Opátová zo ZŠ s MŠ Nižná, klikni SEM.

Hejného metóda je čarovná aj v tom, že učí žiakov ale aj učiteľov ako vyťažiť z toho, keď niekto urobí chybu, ako sa jej nebáť, ako sa za chyby nehanbiť, ako o nich diskutovať a následne sa poučiť, nielen na tých vlastných. No a čo by mal urobiť učiteľ, keď mu žiaci na písomke urobia takúto chybu?

chyba1 chyba2 chyba3

Dlho sme diskutovali a rozoberali prečo, títo žiaci riešili úloh práve takto.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Práca s chybou.

Čo by bolo treba urobiť, aby žiaci úlohe lepšie porozumeli? Myslíte si, žeby sme mohli pomôcť žiakom napríklad takto? Napíšete nám do komentárov?

Mirka učí Hejného metódou už piaty rok a tak má skúseností na rozdávanie, okrem toho je úžasná výmyselníčka a keďže je so svojimi druhákmi práve na návšteve Deda Lesoňa, priniesla niekoľko hier na spestrenie a obohatenie učiva. Niektoré vychádzajú zo známych hier, len karty, kocky, obrázky…sa zmenili na zvieratká Deda Lesoňa.

VOJNA 

Oproti sebe sa postavia dva zástupy detí (no môžu byť aj jednotlivci), prvé dieťa z každého zástupu dostane kôpku karát so symbolmi zvieratiek otočenú dolu obrázkami. Na pokyn ich začnú ukladať na zem (lavicu) obrázkom hore, vyššia karta (silnejšie zvieratko) berie obe karty, ak položia rovnaké symboly, je VOJNA, to znamená, že následne uložia na seba obrázkom dole dve karty a tretiu kartu v poradí otočia obrázkom hore, karta s vyššou hodnotou (silnejšie zvieratko) berie obe kôpky. Hrá sa do vyčerpania kariet, detí, alebo učiteľky :).

PEXESO Deda Lesoňa

Každé dieťa dostane kartičku na ktorej sú rôzne symboly zvieratiek Deda Lesoňa, počet zvieratiek prispôsobíte podľa úrovne detí. Dieťa si hľadá dvojicu, ktorá má na svojej kartičke rovnako silnú skupinu zvieratiek.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pexeso, hľadáme si rovnako silnú partičku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Našli sme sa (y).

SUPER ZVIERATKO

Na zem poukladáme vedľa seba s dostatočným odstupom karty so symbolmi zvieratiek. Deti sa postavia do radu za karty a pani učiteľka oproti nim. Pani učiteľka ukáže karu  na ktorej je príklad na sčítanie alebo odčítanie prepísaný symbolmi zvieratiek, kto najrýchlejšie vypočíta príklad, postaví sa ku zvieratku, ktoré má hodnotu výsledku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Príklady na sčítanie a odčítanie.

Príklady na sčítanie a odčítanie.

ČELOVKA

Každý dostane na čelo obrázok so symbolom (môže byť aj viacej symbolov) zvieratka tak, aby ho nevidel, nikto nerozpráva, iba posunkami si navzájom pomáhajú nájsť si dvojicu s rovnakou silou.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1mačka = 2myši

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

1koza = 1mačka + 1hus

DEDO LESOŇ NEHNEVAJ SA

Obdoba známej hry Človeče…, ibaže hádžeme kockou na ktorej je 6 symbolov zvieratiek Deda Lesoňa.

IMAG1055

Dedo Lesoň nehnevaj sa

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kocky so symbolmi zvieratiek.

HOJDAČKA

Na jednu stranu hojdačky (stoličku) sa posadí dieťa (môžu byť aj dve a viac) so symbolmi zvieratiek, ktoré odkryjú na pokyn, na druhú stranu si čo najrýchlejšie sadne dieťa, ktoré sa im silou vyrovná.

Alebo na jednu stoličku uloží učiteľ (môže byť aj dieťa) obrázky so symbolmi zvieratiek DL a na druhú si čo najrýchlejšie sad.ne dieťa so zvieratkom, ktoré je rovnako silné.

Alebo pani učiteľka/dieťa nakreslí/nalepí na tabuľu symboly zvieratiek a deti v lavici zdvihnú symbol, ktorý má rovnakú silu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Koza je rovnako silná ako mačka a 3myši.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dve rýchle sa našli, Matinka bola šikovnejšia :). Čo len môže byť na druhej strane hojdačky?

TRAFENÁ HUS (Kto vymyslí lepší názov?)

Zjednodušené pravidlá spoločenskej hry Adios Amigos, opäť so symbolmi zvieratiek. Hráči dostanú kartičky s príkladmi, na povel ich obrátia, kto rýchlejšie vypočíta, doplní výsledok na súperovom príklade symbolom zvieratka vlastnej farby (žetóny), vyhráva najrýchlejší. Príklady môžu byť spočiatku jednoduchšie.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hrať môžu 2 až 4 hráči.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hráči ukladajú svoje žetóny na súperove karty.

Myslím, že na dnes stačilo. Stretneme sa prvý štvrtok v mesiaci novembri, teda 5.11.2015 o 14:00, tentoraz opäť v Dotyku.

new-32199_640

POZOR ZMENA! Termín preložený na štvrtok 12.11.2015 o 14:00 v Dotyku.

PS: Idem na Zraz dlhých nosov podporiť Výzvu SKU k vláde SR, môžete sa pridať 🙂

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: